Capital Investment 4

Forum finansowe CI4 - Wszystko ze świata finansów i nieruchomości

Znasz się na inwestycjach? Wymieniaj się wiedzą z innymi użytkownikami forum.

Re: Zainwestować 100 000 euro - jak, gdzie?

Napisany przez Jayston
Cześć, jestem jeszcze dość młody (25 lat) i obecnie studiuję (jeszcze maksymalnie 1,5 roku) i chcę zainwestować 100 000 €, które udało mi się zaoszczędzić w ciągu ostatnich lat dzięki własnej ciężkiej pracy. Tutaj nie chodzi o pieniądze od mamy i taty (choć zawsze mnie bardzo wspierali!). Moje dotychczasowe doświadczenie ogranicza się do kont oszczędnościowych i faktu, że od moich rodziców zawsze usłyszałem: wszystko (akcje, fundusze, ubezpieczenia itp.) jest złe poza lokatami, kontami oszczędnościowymi i nieruchomościami w celach mieszkalnych. Ponieważ widzę to nieco bardziej zróżnicowanie, obecnie czytam kilka książek i pytam tutaj o (mam nadzieję) opinie ekspertów. Dodatkowo skorzystam z porady planisty finansowego... Cele inwestycyjne: Chcę, aby pieniądze były bezpiecznie ulokowane. Oznacza to, że za 10 lat powinny być warte tyle, ile są obecnie. Nie szukam ogromnych zysków, chcę po prostu pokonać inflację i przede wszystkim mieć pewność przed ewentualnym supergau (naprawdę nie jestem ekspertem, ale wydaje mi się, że w chwili obecnej wrzucanie tak wielu pieniędzy na rynek nie jest dobre...). Horyzont inwestycyjny: Krótki - średni Dostępność: Chciałbym móc skorzystać w razie potrzeby z części pieniędzy (takie jak lokata terminowa), ale 50-70% prawdopodobnie nie będę potrzebował w najbliższych 10 latach... Następnie, jeśli będę nadal mógł oszczędzać, zakup nieruchomości byłby dla mnie opcją... Preferencje ryzyka: Dla mnie najważniejsza jest bezpieczeństwo i zachowanie wartości! Po przeczytaniu książki (Przewodnik gwiazdowy - Inwestowanie z wyprzedzeniem - ale pewnie) mam zamiar podzielić pieniądze na trzy części: 1/3 w dobre/premium akcje, 1/3 w fundusz nieruchomościowy lub złoto (nie mam pojęcia, co jest lepsze, ani czy w ogóle dob